<-- NIET ACTIEF -->

Lig jij te woelen en draaien in bed? Kan je maar niet in slaap komen? Dan biedt deze oranje bril van Somnoblue misschien uitkomst. Ook al ziet hij er een beetje vreemd uit, het dragen van deze oranje bril voor het slapen gaan, simuleert de natuurlijke zonsondergang. Consistent gebruik van de bril in de avond conditioneert het brein. Je geeft je brein als het ware een seintje. Een klein stemmetje zegt in je hoofd: ‘Ik zie een oranje gloed, bijna tijd om te gaan slapen’. Dit helpt je brein wat het ’s nachts van nature wil doen. En dat is slapen!

Breinschoonmaak

De grote schoonmaak van je brein vindt voornamelijk tijdens de diepe slaap plaats. Maar ook zeventig procent van het groeihormoon wordt tijdens de diepe slaap aangemaakt. Dit groeihormoon is erg belangrijk voor het fysieke spierherstel. Daarom is voldoende slaap zo belangrijk.

Rustige ogen en slaaprituelen

De oranje bril filter het blauwe gedeelte van licht. Dit blauwe licht houdt je uit je slaap. Zo verkom je dat je ogen vermoeid of geïrriteerd raken. Maar vergeet ook je slaaprituelen niet. Ook hiermee geef je aan je brein mee, dat het tijd is om te slapen. Zet de bril op als een vast onderdeel van je slaapritueel. Het komt je nachtrust ten goede.

Aanmaak van melatonine

Regelmatig gebruik van de Somnoblue bril draagt bij aan een stabieler slaap/waak patroon en een verhoogde natuurlijke aanmaak van melatonine. Somnoblue maakt het mogelijk om melatonine ‘het Dracula hormoon’ aan te maken al voordat je de lichten uit doet in de slaapkamer. Melatonine maak je normaal pas aan in het donker wanneer de lichten uitstaan in de slaapkamer. Zet de ook je mobiel of laptop uit. Nog beter. Laat ze achter in een andere kamer. De verlengde en verhoogde natuurlijke aanmaak van melatonine is niet alleen goed voor je slaap, maar draagt bij aan een krachtig immuunsysteem en een gezonder lichaam.

Slaap-waak ritme en winterblues

Somnoblue kan helpen om de timing van uw biologische klok wat terug te schuiven. Je krijgt de neiging om wat vroeger in te slapen en vroeger op te staan. Dit maakt het gemakkelijker om in een diepe slaap te vallen in de avond en om fit op te staan in de vroege ochtend. Ook kan het helpen bij de zogenoemde ‘Winterblues‘.

202103.gezondnu.win.somnoblue.slaapbril2

Testpanel

Twee proefpersonen hebben de bril uitgetest. Hun resultaten.

“Ook al ziet de bril er van de buitenkant een beetje gek uit, na twee weken volhouden merkte ik dat ik veel beter kon inslapen, me fitter en uitgerust voelde. Ook het doorslapen verloopt een stuk beter”.

“Ik ben behoorlijk sceptisch over de bril, maar ik ben dan ook een chronische slechtslaper. Zo’n twintig jaar. De bril heb ik 3 weken geprobeerd en voor mij geeft het nog niet het gewenste resultaat. Misschien heeft mijn brein een langere tijd nodig. Ik blijf dus volhouden.”

Minicollege

Bekijk het onderstaande minicollege over blauw licht, melatonine en de biologische klok voor meer informatie. https://www.youtube.com/watch?v=RZWY3ctgm9M&t&ab_channel=Somnoblue

Win

gezondNU mag van Somnoblue 5 slaapbrillen SB-3 (oranje bril tegen blauw licht, filtert het blauwe licht nog beter tot 99%) cadeau doen t.w.v. € 45,95 (somnoblue.nl).

Meedoen? Vul vóór 15 februari 2021 het formulier in.

  • Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws op gezondNU, gezondNU Voeding en/of interessante aanbiedingen van door gezondNU zorgvuldig geselecteerde bedrijven ontvangen? Schrijf je dan in voor één of meerdere van onze nieuwsbrieven.

  • Om deze prijzenactie goed af te handelen, legt MixCom Publish persoonsgegevens vast. Bij deze actie gaat dit om contactgegevens (incl. e-mailadres), IP-adres, bestelde producten en/of opgegeven interesses. Bij deelname stemt u in met het verwerken van uw persoonsgegevens in overeenstemming met de privacyvoorwaarden. U gaat ermee akkoord dat MixCom Publish de persoonsgegevens deelt met de leverancier, die de prijs ter beschikking stelt. U kunt op elk moment uw gegevens inzien, wijzigen en wissen door contact met ons op te nemen via privacy@mixcom.nl met onderwerp “AVG”.