Jij bent toch slank van jezelf? | 3 tips

    1028

    Jij bent toch slank van jezelf? Deze vraag krijg ik steeds vaker op m’n bord. Ik voel me gevleid en krijg blosjes op m’n wangen, maar ik ga je uit de droom helpen; ik moet er gewoon wat voor doen. Maar dan wel zo makkelijk en leuk mogelijk. Dat kan echt! Genieten van een positieve en energieke leefstijl met een slank effect. Het geheim? Ontdek je eigen stijl, jij bent de vormgever. Dan creëer je een duurzaam effect en kost het je minder moeite. Drie tips wil ik met je delen

    1. Maak een mix

    Een fit lijf kan je activeren door een mix te maken van gezonde en smaakvolle voeding. Met het liefst elke dag dertig tot zestig minuten matig, intensieve beweging. Bijvoorbeeld een verfrissende wandeling of rondje op je fiets. Gedurende de week kan je je lichaam nog extra uitdagen met een gezellige teamsport, krachttraining of andere vorm van beweging Het is belangrijk is dat je het leuk vindt, dan houd je het langer vol.

    2. Niet vullen maar voeden

    Kies voor drie voedzame hoofdmaaltijden. Eten overslaan is niet slim. Je krijgt er een grommend monster in je buik voor terug en een bar slecht humeur. Als je alleen gaat eten bij veel trek, dan zal je op dat moment grotere porties gaan eten. Wees de honger voor door je bloedsuikerspiegel optimaal te houden. Gun jezelf minimaal drie tussendoortjes per dag, kies voor een gezonde en voedzame snack. Maak er momenten van. Ga er echt even voor zitten, dat is belangrijk.

    3. Kies voor smaak

    Het is belangrijk dat je geen voeding met loze calorieën kiest, maar wat je energie geeft en je lekker vindt. Maak het leuk voor jezelf. Jezelf afstraffen en ontzeggen gaat je op de lange termijn niet helpen. Wil jij altijd iets lekkers bij de koffie? Dat kan echt! Je begrijpt vast wel het verschil tussen een stuk chocoladetaart en een biscuitje.