Slank zonder dieet | 4 tips

    1823

    Eh, zomer, je bent te vroeg. Ik ben nog niet bikini-proof. Hallo dieet. Even minder koolhydraten? Of toch meer eiwitten? Tja, het schijnt ook bij de buurvrouw te werken. En dan eindelijk heb je jezelf weer door zo’n leger dieet geworsteld en dan krijg je dat jo-jo effect. Hoera, voor even dus. Ben je ook helemaal klaar met diëten? Ook op zoek naar praktische tips? Dan is deze blog wat voor jou. Vier no nonsense tips voor de dagelijkse dag. Geen gedoe, alleen gezonde gewoontes, genieten en lekker leven.

    1. Drink een groot glas water als je wakker wordt

    Je heb zeven of acht uur geslapen en hebt door transpiratie vocht verloren. Je eerste lichaamsbehoefte is dorst in plaats van trek. Vul daarom eerst je vocht aan.

    2. Ga voor een goed ontbijt

    Je maag en milt zijn het sterkst in de ochtend. Wil je je stofwisseling versnellen? Ga dan voor een goed ontbijt bijvoorbeeld havermout met fruit, yoghurt (liefst plantaardig) met fruit, stevige volkoren boterhammen met gezond beleg bijvoorbeeld rauwkost en een gekookt ei of een omelet gevuld met groenten. Je lichaam heeft de hele dag de tijd om je ontbijt te verbranden en je energie te geven zo voorkom je die oncontroleerbare snaai momenten.

    3. Eet bewust

    Schuif niet langer je maaltijd gedachten loos naar binnen. Kijk naar wat je eet. Je ogen registreren de buit en geven een seintje aan je brein dat er voedsel binnenkomt. Zo wordt een bijzonder belangrijke stof genaamd: leptine (je verzadigingshormoon) geactiveerd. Hierdoor ben je sneller verzadigd. Het kijken waard.

    4. Probeer elke twee uur iets voedzaams te eten

    Denk aan een stuk fruit, schaaltje rauwkost, handvol ongezouten en ongebrande noten of een een volkoren boterham, een rijstwafel of volkoren cracker met gezond beleg. Op deze manier blijft je lichaam in de verbrandingsmodus en zal je meer energie ervaren gedurende de dag. Winst dus!