AH geeft meer informatie over voedingswaarde

59
Albert Heijn geeft klanten tegenwoordig meer inzicht in de hoeveelheid suiker, vezels, vetten en andere voedingsstoffen die in gekochte producten zitten. Dat kan met een nieuwe online dienst via een geactiveerde bonuskaart. De dienst is ontwikkeld in samenwerking met UMC Utrecht.
 

Albert Heijn krijgt naar eigen zeggen steeds vaker vragen van klanten over welke voedingsstoffen in producten zitten. Klanten met een geactiveerde bonuskaart kunnen tijdens het afrekenen online meer informatie krijgen over de producten die zij hebben gekocht.
Daarbij worden de voedingswaarden per 100 gram getoond, net als alternatieven die minder of juist meer eiwitten, suikers of voedingsvezels bevatten. De supermarktketen benadrukt dat er geen afspraken zijn gemaakt met leveranciers of producenten. Producten van het eigen merk krijgen ook geen voorkeursbehandeling. De verzamelde data gebruikt de keten puur om de dienstverlening aan klanten te verbeteren en worden niet aan derden verstrekt.