<-- NIET ACTIEF -->

Zoet, zoeter, zoets. Suiker maakt je leven lekker! En zelfs als je geen zoetekauw bent, eet je veel suiker. Simpelweg omdat suiker aan bijna al ons eten is toegevoegd. Tel daarbij de koffie om tien uur, de vier-uur-dip ‘s middags of een verveelmoment ‘s avonds; de perfecte momenten om naar een zoete snack te grijpen.

201615.sugarchallengeMaar suiker houdt ons goed voor de gek. Want stiekem zorgt suiker ervoor dat je honger krijgt en honger houdt. Suiker smaakt naar meer suiker en verstoort de balans in je lichaam. Juist van eten zónder suiker krijg je kostbare levensenergie! Maar hoe laat je suiker staan?

Om dat te leren, start op 2 mei 2016 de suikervrije-vijfdaagse van gezondNU-columnist Carola van Bemmelen, bedenker van de Sugar Challenge. In vijf dagen tijd leer je de beginselen van lekker eten zonder suiker. Met mails, tips en recepten ontdek je dat suiker laten staan een piece of cake is.

En de kers op de taart? Een flinke lading energie! Ontdek de suikervrije gezonde jij, doe mee en schrijf je in!

Wat leer je tijdens de suikervrije-vijfdaagse?

Dag 1: We beginnen bij het begin; ontdek wat je zwakke plek is en leer wat je kunt doen om de suikerverleiding te weerstaan.

Dag 2: Hoe voorkom je een energiedip? Het effect van ontbijten, een goede dosis frisse lucht en suikers en snelle koolhydraten.

Dag 3: Ontdek hoe je er met voeding kunt zorgen voor een stralende en glanzende huid en balans in je bloedsuikerspiegel.

Dag 4: Gooi het roer om. In plaats van normale pasta of aardappelen leer je hoe je juist groente multifunctioneel gebruikt in de keuken. Zo krijgt je lichaam een suikerpauze.

Dag 5: Het is het einde van de week! Met suikervrije borreltips sluit je de werkweek af en begin je bruisend aan het verdiende weekend.

Wil je je inschrijven voor ‘de suikervrije-week?’ Vul dan onderstaand formulier in.

Oeps! We konden je formulier niet vinden.