<-- NIET ACTIEF -->

Het klinkt als een goed plan: sporten in de ochtend. Maar gaat ’s ochtends de wekker, dan is er niets zo verleidelijk als nog een keer omdraaien (en nóg een keer…). Ben jij het snoozen zat en wil je ’s ochtends al aan je portie beweging komen? Doe dan één van deze video’s. 

1. Zet 10.000 stappen in een half uur

Duur: 30 minuten
Moeilijkheidsgraad: [3/5]

gezondNU-proof, omdat: wij niet bang zijn voor een uitdaging. Het lijkt een missie onmogelijk om 10.000 stappen in een half uur te zetten, maar de enthousiaste Joanna Soh bewijst dat het kan. Doe je deze video in de ochtend? Dan zit je voordat je aan je werkdag begint al vér boven je 7.500 stappen. En ook fijn: je hebt voor deze work-out niets nodig behalve jezelf.

2. Sporten? Dans jezelf wakker

Duur: 15 minuten
Moeilijkheidsgraad: [4/5]

gezondNU-proof, omdat: de halve redactie het dansvirus te pakken heeft en de dag start met een video van Pamela Reif. Deze video is echt iets voor jou als je niet te porren bent voor de meeste sporten, maar wel houdt van dansen. Tijdens deze vijftien minuten dans je onder andere op muziek van David Guetta en Ed Sheeran. Goed humeur gegarandeerd!

3. Begin de ochtend springend

Duur: 10 minuten
Moeilijkheidsgraad: [4/5]

gezondNU-proof, omdat: je door touwtje te springen je hele lichaam traint. Er wordt zelfs gezegd dat het de snelste manier is om vet te verbranden. De video van Toni Mitchell inspireert je om te bewegen en je springtouw onder het stof vandaan te halen. Toni wisselt het springen af met een aantal uitdagende oefeningen. Die kun jij natuurlijk achterwege laten.

4. Doe dertig dagen ochtendyoga

Duur: 10 minuten
Moeilijkheidsgraad: [3/5]

gezondNU-proof, omdat: als je het ons vraagt yoga de perfecte manier is om de dag te beginnen. Niet alleen zorgt het voor een soepeler lichaam (doei stijf thuiswerklichaam!), maar het brengt je ook de nodige ontspanning. De video’s van Kassandra zijn duidelijk, afwisselend en hebben de perfecte lengte. Smoesjes om niet dertig dagen in de ochtend te sporten, zijn er bijna niet.

5. Beweeg jezelf soepel in pyjama

Duur: 10 minuten
Moeilijkheidsgraad: [2/5]

gezondNU-proof omdat: wij ook niet elke ochtend zin hebben in een pittige work-out. Deze video van Monika is op die dagen een welkome afwisseling om toch te bewegen. Je kunt er zelfs je pyjama voor aanhouden! Tien minuten lang doet de sportieve Monika oefeningen voor waarmee je hartslag even flink omhooggaat. Doe het een week lang iedere dag en kijk wat deze ochtendroutine je brengt.